Hoteller
Arranger nemt en konference eller fødselsdagsfejring i Bergen
Flere og flere indser, hvor meget arbejde det kræver at planlægge en konference eller en stor fest – hvis det skal være noget helt særligt. Quality Hotel™ Edvard Grieg hjælper dig med alt det, du har brug for til en uforglemmelig oplevelse.
Livet igennem skal der arrangeres forskellige ting og sager: møder, konferencer, fødselsdage, bryllupper, jubilæer, fødselsdage m.m.
Det kan være en udfordrende opgave at være arrangør – lige fra at finde det rigtige sted til at vælge den mad, der skal serveres.
Derfor vælger flere at uddelegere opgaven, så de selv kan slappe af og bare nyde festen. Quality Hotel™ Edvard Grieg i Bergen har bemærket denne tendens.
Hotellet er Vestnorges største konferencehotel, men de oplever også en markant stigning i antallet af privatpersoner, der beder om hjælp til at arrangere den perfekte fest.
"Tendensen har været støt stigende, siden jeg startede her i 2016. Jeg tror, at mange sætter pris på at ankomme til et dækket bord, undgå stress og fokusere på bare at hygge sig og have det sjovt," siger Kine Døsen-Moen.
Hun er leder inden for mad og drikkevarer på Quality Hotel™ Edvard Grieg og har hjulpet utallige familier med at arrangere mindeværdige begivenheder.
Du kan kontakte hotellet direkte via telefon eller e-mail for at finde ud af, hvad der passer bedst til dig og dit arrangement.
Nemme konfirmationsfester
En populær festtype på hotellet er konfirmationer. Derfor har Quality Hotel™ Edvard Grieg dedikerede konfirmationsperioder i april og maj. I løbet af denne periode får selskaberne tildelt et privat lokale på hotellet, som både Kine og hendes team klargør og pynter op efter input fra værterne. Alle lokalerne har adgang til moderne lyd- og videoudstyr, så mosters dybfølte sangtekst og de pinlige billeder af teenageren kan blive delt på den store dag.
Maden tilberedes af hotellets enestående køkken, og der serveres både varme og kolde buffeter. Der er også vegetar- og veganermuligheder tilgængelige. Derudover tilbydes en separat børnebuffet og senere dessertbuffet i et fælles område med nem adgang.
Lige som på andre af lokaliteter til Strawberry lægges der stor vægt på bæredygtighed og minimalt madspild.
"Ved konfirmationer arrangerer vi en delt buffet og justerer serveringstidspunkterne efter gæsternes ankomst. På den måde sikrer vi, at maden altid er frisk og lækker. Vi planlægger også omhyggeligt, hvornår hvert selskab skal til buffeten, så gæsterne ikke føler, at de deltager i en fest sammen med 300 fremmede. Det fungerer rigtig godt," siger Kine.
Hun tilføjer, at de i år allerede er fuldt booket i tre weekender i træk med konfirmationer. Kine anbefaler, at man reserverer i god tid.
"Det er blevet meget populært," siger hun.
En personlig koordinator sørger for den perfekte fest
Hvis man frygter, at det kan blive upersonligt at afholde privatfesten på et konferencehotel, har Kine gode nyheder. Uanset festens størrelse eller type får man tildelt en personlig koordinator på hotellet. Denne koordinator fungerer som kontaktpunkt, og i fællesskab finder I frem til den perfekte løsning til mad, pynt og sted.
"Vi er meget fleksible. Gæsterne er velkommen til at medbringe deres egne bordkort og egen pynt. Vi leverer hvide duge, lys og blomster til dem, der ønsker det, eller vi kan skabe en mere uformel stemning," siger Kine.
Lederen inden for mad og drikkevarer fortæller, at man i de fleste tilfælde har adgang til festlokalet aftenen i forvejen, så der er tid til at tilføre et personligt præg.
"Hvis man gerne vil opsætte ballonbuer, hænge bannere op eller ønsker en bestemt type blomster, prøver vi at imødekomme det. Det vigtigste for os er, at gæsterne hygger sig og mærker, at det er deres særlige dag. Vi vil gerne have, at alle får den bedst mulige oplevelse hos os," smiler hun.
Man kan endda sammensætte sin egen treretters menu til fødselsdagsfester eller andre begivenheder. Hotellet bruger primært lokale kvalitetsingredienser og følger årstiderne for grøntsager, fisk og kød.
Kombination af indkvartering og konferencer
Som det største konferencehotel i Vestnorge er det ingen hemmelighed, at hotellet udmærker sig inden for afholdelse af store konferencer og messer.
Hotellets største sal kan rumme op til 900 gæster, men kan om nødvendigt opdeles i mindre sektioner. Desuden har hotellets andensal et bredt udvalg af mødelokaler i forskellige størrelser.
"Vi afholder jævnligt fester og banketter med en livlig stemning hele aftenen. Vi har også et socialiseringsområde, der er perfekt til messer med stande eller til blot at nippe til en aperitif før gallamiddagen."
"Vi er kendt for vores fremragende julefrokostshows og har nye optrædener hvert år. I vores største sal har vi plads til omkring 750 siddende gæster, hvilket tiltrækker både virksomheder og privatpersoner," fortæller Kine.
Folk, der vælger at holde en konference på Quality Hotel™ Edvard Grieg, kombinerer det ofte med et ophold på hotellet. Morgenmad er naturligvis inkluderet, og gæsterne har adgang til fitnesslokalet.
Hotellet ligger blot fem minutters kørsel fra Bergen lufthavn (Flesland), hvilket gør det ideelt for rejsende. Hvis man vil opleve Bergens centrum, hopper man blot på letbanen eller en bus, der begge stopper i nærheden.